Sunday, May 4, 2014

מה זה צלוליטיס? ואיך מעלימים צלוליטיס


מה זה צלוליטיס? ואיך מעלימים צלוליטיס...
מה גורם לצלוליטיס? מהן שיטת טיפול?


נתחיל בהגדרות:
הגדרת צלוליט(צלוליטיס)
Cellulite הוא מצב שבו העור נראה שיש אזורים עם משקעי שומן הבסיסיים, נותן לו מראה גומות , גבשושי .האזורים בהם הכי בולט בישבן וירכיים ,מופיע  בדרך כלל לאחר גיל ההתבגרות.
צלוליט מסווג בשלוש דרגות:
צלוליטיס דרגה 1 לא רואים שום תסמינים קליניים, אךבדיקה מיקרוסקופית של תאים מהאזור מזהה שינויים אנטומיים הבסיסיים.
דרגה 2 צלוליטיס שינויים פיזיולוגים משמעותיים העור כבר חיוור( צקיות ) , טמפרטורה נמוכה יותר,ויש ירידה באלסטיות , בנוסף לשינויים אנטומיים שצוינו על ידי בדיקות מיקרוסקופיות.
יש דרגת 3 צלוליטיס חספוס גלוי של העור ( כמוקליפת תפוז ), יחד עם כל התכונות שצויינו בדרגה 2 .
למרות שהצלוליטיס יכול להשפיע על שני המינים , זה הרבה יותר נפוץ אצל נשים, בעיקר משום שהם נוטות יותר לסוגים מסוימים של רקמות שומן וחיבורם. מה גורם לצלוליטיס ? הסיבות לצלוליטיס אינן מובנ היות היטב , אבל יש כמה תאוריות שהציגו כהסברים. : בין אלה
גורמים הורמונליים - הורמונים צפויים לשחקתפקיד חשוב בהתפתחות הצלוליט. רבים מאמינים אסטרוגן , אינסולין, נוראדרנלין , הורמוני בלוטת התריס,ופרולקטין הם חלק מתהליך הייצור בצלוליטיס.
גנטיקה - גנים מסוימים נדרשות לפיתוח צלוליטיס. גנים יכולים להשפיעפרטלמאפיינים מסוימים הקשורים עם צלוליטיס , כגון מין, גזע , חילוף חומרים איטיים, פיזור שומן רק מתחת לעור ,ואי ספיקת דם.
דיאטה - אנשים שאוכלים יותר מדי שומן , פחמימות, או מלחומעט מדי סיבים עשויים להיות להם כמויות גדולות יותר של צלוליטיס.

גורמי סגנון חיים - צלוליטיס עשוי להיות נפוץ יותר בקרב מעשנים , אלה שאינם פעילות גופנית,ואלה שיושבים או עומדים בתנוחה אחת למשך פרקי זמן ארוכים .

ביגוד - הלבשה תחתונה עם אלסטי הדוק על פניהישבן ( הגבלת זרימת דם ) עשוי לתרום להיווצרות הצלוליט .
איך יכול צלוליטיס יוסר ? ישנם מספר טיפולים שהוצעו להסרת צלוליטיס , אבל אף אחד כבר נתמך בספרות המדעית או רפואית.

שיטות טיפוליות , כי הם פיזיים או מכאניים כוללות :
עיסויי פנאומטי
עיסויים הממריצים את זרימת הלימפה
טיפול בחום
אולטרסאונד
טיפול בתדר הרדיו
טיפול מגנטי
טיפול גלים רדיאליים
endermologie
גירוי חשמלי
אף שיטה לא הוכחה מדעית!

טיפול תרופתי להעלמת צלוליטיס:הסרת צלוליטיס מורכבת של תרופות שאמורות לפעול ברקמות שומן. יש מגוון רחב של סוכנים תרופתיים אשר נמצאים בשימוש על מנת להיפטר מצלוליטיס , כוללים :
methylxanthines ( קפאיןותאוברומין )
pentoxifylline
בטא אגוניסטים ואדרנלין
אלפא יריבים
חומצות אמינו
גינקו בילובה
רוטין
ערמון הודי
אנשים עם צלוליטיס ניסו להחיל סוכנים אלה למריחה , דרך הפה , או בזריקה , לא הוכח יעלותן!!

יש אנשים עם צלוליטיס ללבוש בגדי דחיסת בגדים בשם מיוחדים כדי להפחית את המראה הצלוליט. בגדים אלה מנסים לדחוס עורקיםולהגביר את זרימת הדם והלימפה להפחתת הצלוליט ויזואלי.

טכניקות הפחתת צלוליט , כגון שאיבת שומן ודיאטה לא ממש להסיר את הצלוליט . עם זאת , תזונה בריאה ומאוזנת ופעילות גופנית עשויה להיות הדרך הטובה ביותר להפחית את תכולת השומן בתאים ולהפחית את המראה הצלוליט. איך אפשר למנוע צלוליטיס ? לחצי כאן אכילת מזונות בריאים, דלי שומן , כגון פירות, ירקות, וסיבים תזונתיים יכולה לעזור אחד כדי להימנע מצלוליט. כמו כן פעילות גופנית באופן סדיר, שמירה על משקל בריא ,והפחתת לחץ מומלץ כדי למנוע את הצלוליטיס. בנוסף לובש חוטיני , boyshorts , או הלבשה תחתונה הולמת רופף יותר יכול למנוע את הצלוליטיס שעלול /



להיווצר כתוצאה מאלסטיות הדוקה.

הפתרון המומלץ



No comments:

Post a Comment